تصفیه فاضلاب به روش راکتور ناپیوسته متوالی (SBR )

تصفیه فاضلاب به روش راکتور ناپیوسته متوالی (SBR )

تصفیه فاضلاب به روش راکتورهای ناپیوسته متوالی دارای یک سیستم لجن فعال که پر و خالی می شوند است و برای تصفیه فاضلاب به کار می رود.

در این سیستم تصفیه،برای عمل تصفیه فاضلاب به یک راکتور ناپیوسته وصل می شود تا مواد نامطلوب حذف و باعث تخلیه فاضلاب می شود. برای کمک به عملکرد سیستم دو یا چند راکتور ناپیوسته به طور متوالی کنار یکدیگر قرار می گیرند.

سیستم های SBR برای تصفیه فاضلاب های شهری و صنعتی و فاضلاب هایی با جریان کم مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت سیستم تصفیه فاضلاب SBR و سیستم لجن اکتیو تنها در این است که،سیستم SBR با کنترل زمان و عملیات متعادل سازی،تصفیه بیولوژیکی و زلال سازی را در یک مخزن انجام می دهد.اما در سیستم لجن فعال تمامی فعالیت های ذکر شده در مخزن های جداگانه انجام می شوند.

نحوه عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب SBR به این صورت است:

قبل از وارد شدن فاضلاب به مخزن های SBR از یک آشغالگیر و دانه گیر عبور می کند. بعد ورود به مخزن فاضلاب به یک راکتور نیمه پر می رود که دارای جرم باقی مانده سیکل قبلی است.

در زمان پر بودن راکتور سیستم مثل سیستم لجن اکتیو عمل می کند اما با این تفاوت که جریان ورودی و خروجی در هنگام ته نشینی ناپیوسته است و مواد آلی فاضلاب توسط میکروارگانیسم ها مصرف می شود.

بعد از انجام این فرایند توده جرمی اضافی در هر سیکل دور ریخته می شود. پس از گذشتن از واحد های SBR فاضلاب برای متعادل سازی شدن وارد یک مخزن می شود. گاهی اوقات برای حذف جامدات اضافی فاضلاب،آن از فیلترهایی عبور داده می شود و بعد از عبور با مواد مخصوص ضد عفونی می شود.

کاربرد سیستم SBR :

این سیستم به طور معمول برای جریان هایی تا پنج میلیون گالن یا کمتر در روز استفاده می شود. استفاده از این سیستم برای جریان های بالاتر توصیه نمی شود.

تصفیه فاضلاب به روش راکتور ناپیوسته متوالی (SBR )

تصفیه فاضلاب به روش راکتور ناپیوسته متوالی (SBR )

شرکت کاسپین ارتباط عرشیا کمپانی ccra پیشگام درارائه خدمات آب و فاضلاب، طراح و سازنده انواع دستگاه های تصفیه آب اعم از خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی وتهیه و توزیع انواع فیلترهای کارتریج در اندازه های متفاوت و قطعات و لوازم یدکی، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

ccra با تامین قطعات ولوازم یدکی دستگاه تصفیه آب برند و انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب به صورت کاملا اصل و اورجینال و با کادری مجرب و کار آزموده در اسرع وقت آماده خدمت رسانی بصورت حضوری درمحل شما مصرف کنندگان محترم , آمادگی خویش را اعلام می دارد.

جهت سفارش و خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب اینجا را کلیک نمایید.

جهت هرگونه سفارش وخرید با شرکت تماس بگیرید.

تلفن تماس۶۵۵۲۲۹۲۳-۶۵۵۲۲۹۶۳-۰۲۱

همراه۰۹۳۶۴۸۴۸۹۲۰-۰۹۱۲۲۹۷۲۰۹۱

مطالب مرتبط