کار اجزاء مشعل دیگ بخار

کار اجزاء مشعل دیگ بخار

در این مطلب مشعل دیگ بخار مورد بررسی قرار می گیرد و درباره ی آن اطلاعاتی به دست می آورید . اما برای این که با عملکرد مشعل دیگ بخار آشنا شویم ابتدا باید بدانیم که دیگ بخار چیست و چه کاربردی دارد .

دیگ بخار مخزنی بسته است که در آن بخار آب جهت استفاده در خارج از آن توسط گرمای ناشی از احتراق سوخت تولید شود . این نوع دیگ ها به طور کلی در دو نوع واترتیوب و فایرتیوب تولید و مورد استفاده قرار می گیرد .

مشعل دیگ بخار یکی از مهم ترین اجزای این قطعه می باشد . این قطعه چه عملکردی دارد ؟ عملکرد مشعل دیگ بخار حرارت دهی به آب است .

این بخش از دیگ بخار یعنی مشعل سوخت را به انرژی حرارتی تبدیل می کند . برای این که مشعل دیگ بخار فعالیت خود را انجام دهد می توان از هر نوع سوختی برای آن استفاده کرد .

مشعل ها از چه اجزایی تشکیل شده اند ؟ اجزای تشکیل دهنده مشعل ها عبارتند از تنظیم کننده هوا ، نازل چدنی ، الکترودهای یونیزاسیون ، جرقه زن و عصایی ، مجموعه فن ، فلنچ نگهدارنده ، عایق فلنچ و دریچه .

  • تنظیم کننده هوا بخشی از مشعل است که مقدار اکسیژنی که برای سوختن مورد نیاز است را تامین و کنترل می کند . مقدار اکسیژن اگر کم تر از حد نیاز باشد ، شعله خام می سوزد و اگر بیش تر از حد باشد ، شعله خاموش می شود . به همین علت این بخش تعبیه شده است تا مقدار اکسیژن را کنترل کند .
  • نازل چدنی قطعه ای است که هوا و سوخت را با هم ترکیب می کند . این قطعه از محفظه ای با تعدادی سوراخ تشکیل شده است که در درون آن محفظه سوخت و هوا با هم مخلوط می شوند و توسط الکترود شعله ایجاد می شود .
  • الکترودهای مشعل به روشن شدن شعله کمک می کنند . الکترود جرقه زن، حرارت لازم برای ایجاد شعله را تامین می کند . الکترود یونیزاسیون و عصایی برای این که از وجود شعله در هنگام روشن شدن مشعل اطلاع یابیم ، استفاده می شود .
  • فلنچ نگهدارنده بخشی است که مشعل را نگه می دارد .
  • عایق فلنچ بخشی است که به جلوگیری از انتقال حرارت دیگ به بدنه ی مشعل می پردازد و از سوختن قطعات پلاستیکی و وایرها جلوگیری می کند .

  • مجموعه فن بخشی است که اکسیژن مورد نیاز برای ایجاد شعله را ایجاد می کند .
  • دریچه مشعل دریچه ای است که در انتهای درپوش مشعل قرار می گیرد و هنگام روشن بودن مشعل رنگ و شکل آن مشخص می شود .
کار اجزاء مشعل دیگ بخار

کار اجزاء مشعل دیگ بخار

شرکت کاسپین ارتباط عرشیا کمپانی ccra پیشگام درارائه خدمات آب و فاضلاب، طراح و سازنده انواع دستگاه های تصفیه آب اعم از خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی وتهیه و توزیع انواع فیلترهای کارتریج در اندازه های متفاوت و قطعات و لوازم یدکی، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

ccra با تامین قطعات ولوازم یدکی دستگاه تصفیه آب برند و انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب به صورت کاملا اصل و اورجینال و با کادری مجرب و کار آزموده در اسرع وقت آماده خدمت رسانی بصورت حضوری درمحل شما مصرف کنندگان محترم , آمادگی خویش را اعلام می دارد.

جهت سفارش و خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب اینجا را کلیک نمایید.

جهت هرگونه سفارش وخرید با شرکت تماس بگیرید.

تلفن تماس۶۵۵۲۲۹۲۳-۶۵۵۲۲۹۶۳-۰۲۱

همراه۰۹۳۶۴۸۴۸۹۲۰-۰۹۱۲۲۹۷۲۰۹۱

مطالب مرتبط