مخزن سپتیک (Septic Tank)

در مناطق روستایی که خانه ها از هم فاصله دارند، نصب یک سیستم فاضلاب بسیار گران است و مردم در خانه های خود یک مخزن فاضلاب شخصی نصب می کنند که به این مخازن سپتیک گفته می شود.

یک مخزن سپتیک به سادگی یک مخزن بزرگ بتونی یا فولادی است که در حیاط دفن می شود. مخزن ممکن است 1000 گالن (4000 لیتر) آب را در خود نگه دارد. فاضلاب در یک طرف درون مخزن جریان می یابد و مخزن را در طرف دیگر رها می کند. مخزن شبیه چیزی است که در بخش مقطعی دارد :

مخزن سپتیک

در این تصویر می توانید سه لایه را مشاهده کنید. هر چیزی که شناور باشد به بالا می رود و لایه ای را تشکیل می دهد که به لایه اسکامپ معروف است (B). هر چیز سنگینی به ته آب می رود که تشکیل لایه لجن می دهد (C). در وسط یک لایه آب نسبتا شفاف قرار دارد (D) . این آب حاوی باکتری ها و مواد شیمیایی مانند نیتروژن و فسفر است که به عنوان کود عمل می کنند اما تاحد زیادی عاری از مواد جامد است. از نقطه A فاضلاب وارد مخزن می شود و از نقطه E از مخزن خارج می شود.

فاضلاب از لوله های فاضلاب موجود در خانه به مخزن سپتیک وارد می شود مانند شکل زیر :

مخزن سپتیک

یک مخزن سپتیک به طور طبیعی گازهایی تولید می کند ( ناشی از باکتری ها باعث تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب ) و این گازها بوی خوبی ندارند. بنابراین سینک ها دارای حلقه های لوله ای به نام دریچه P هستند که آب را در حلقه پایین نگه می دارند و جریان گازها را به داخل خانه مسدود می کنند. در عوض ، گازها از یک لوله دریچه عبور می کنند .

با ورود آب جدید به مخزن ، آب موجود را در آنجا جابجا می کند. این آب از مخزن سپتیک و به درون یک میدان تخلیه جاری می شود. میدان زهکشی از لوله های سوراخ دار ساخته شده است که در سنگرهایی پر از ماسه سنگ دفن شده اند.

آب در محل تخلیه به آرامی توسط زمین جذب و فیلتر می شود. اندازه میدان زهکشی با چگونگی جذب آب از سطح زمین مشخص می شود. در مناطقی که زمین از خاک رس سخت است که آب را خیلی آهسته جذب می کند ، میدان زهکشی باید بسیار بزرگتر باشد.

یک سیستم سپتیک معمولاً از چیزی جز گرانش برخوردار نیست. آب از خانه به مخزن و از مخزن به قسمت زهکشی پایین می رود. این یک سیستم کاملاً منفعل است.

شرکت کاسپین ارتباط عرشیا پیشگام در ارائه خدمات آب و فاضلاب، طراح و سازنده انواع دستگاه های تصفیه آب اعم از خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی وتهیه و توزیع انواع فیلترهای کارتریج در اندازه های متفاوت و قطعات و لوازم یدکی، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق راه های ارتباطی ذیل با کارشناسان مجرب این مجموعه در ارتباط و نیز جهت سفارش و خرید آنلاین محصولات به سایت www.shopccra.com مراجعه نمایید.

تلفن: ۶۵۵۲۲۹۲۳ – ۶۵۵۲۲۹۶۳(۰۲۱) همراه: ۰۹۱۲۲۹۷۲۰۹۱ –۰۹۳۶۴۸۴۸۹۲۰

مطالب مرتبط